Vragen over bestellen of bestelling annuleren

Online via de GVB app of webshop.gvb.nl; daarna ophalen bij een oplaad- & ophaalautomaat bij je in de buurt. Met de adresvinder op gvb.nl kun je het dichtstbijzijnde ophaalpunt vinden.

Bij GVB Service & Tickets locaties bij Stationsplein CS, Station Bijlmer ArenA, Station Zuid en Station Noord. 

Maandelijks geld overmaken is helaas niet mogelijk. Tijdens je bestelling machtig je GVB om maandelijks de gemaakte reiskosten en het vaste maandbedrag per automatische incasso van het opgegeven IBAN-rekeningnummer af te schrijven.

Voor GVB Flex heb je een persoonlijk OV-chipkaart nodig. Voor de goede werking van GVB Flex mogen er op deze persoonlijke OV-chipkaart geen andere reisproducten staan die de werking van reizen op rekening belemmeren. Dit wordt tijdens het bestellen automatisch gecheckt. Wel kan er NS Flex op staan, saldo of het GVB fiets supplement. Deze producten werken prima samen met GVB Flex op één kaart.

Nee dat is niet mogelijk omdat een anonieme kaart niet gekoppeld is aan een persoon. Voor GVB Flex moeten we weten wie de contractant is en wie de maandelijkse factuur betaalt.

Ja dat is mogelijk bij de varianten Start Flex, Flex en Extra Flex. De optie 'reizen met de trein' staat echter niet standaard ‘aan’. Zet bij je eerste bestelling van één van deze varianten de optie 'reizen met de trein' aan, ook al ben je misschien niet van plan om met de trein te reizen. Je kaart is dan namelijk geschikt om treinritten achteraf te kunnen betalen via je Flex-factuur. Je kunt de optie daarna altijd eenvoudig aan- en uitzetten in je MijnGVB account.

Heb je ‘reizen met de trein’ uit staan dan is reizen met de trein alleen mogelijk als je voldoende saldo op je OV-chipkaart hebt staan. De trein-reiskosten komen dus niet op je GVB Flex factuur te staan.
Maak je gebruik van NS Flex? Laat dan de optie ‘reizen met de trein’ bij GVB uit.

Bij Easy Flex is het sowieso niet mogelijk om de optie ‘reizen met de trein’ te selecteren. 

Hier hoef je niets voor te doen. Wanneer je je bestelling niet ophaalt bij een automaat, wordt je bestelling automatisch 14 dagen na de opgegeven ingangsdatum geannuleerd. Er wordt dan ook niets in rekening gebracht.

Heb je wel je bestelling opgehaald bij een automaat of is deze bij Service & Tickets op je OV-chipkaart gezet? Dan kun je binnen 14 dagen na je bestelling, de bestelling annuleren via je MijnGVB account. Je kunt ook gebruik maken van het modelformulier. De maandelijkse vaste kosten worden naar rato gerestitueerd, minus eventueel gemaakte ritten (tegen het saldo-tarief).

Ja, je kunt meerdere GVB Flex producten bestellen met één GVB account. Er kan wel maar één Flex variant op een OV-chipkaart gezet worden. Je hebt dus aparte OV-chipkaarten nodig. Je kunt dus met één account ook Flex producten bestellen voor je partner of kind.

GVB streeft naar acceptabele betalingsrisico’s voor de organisatie en haar klanten. Tijdens bestellingen voor producten met een automatisch incasso, zoals GVB Flex, laat GVB een kredietwaardigheidstoets doen door een derde partij. Wanneer de score negatief is, ontvang je tijdens de bestelling informatie over alternatieve betaalmogelijkheden en/of reisproducten en hoe je meer inzicht kunt krijgen in de kredietwaardigheidstoets.