Vragen over verloren, gestolen, defecte OV-chipkaart

Een verloren of gestolen persoonlijke OV-chipkaart moet geblokkeerd worden. Dit kun je laten doen via de Klantenservice OV-chipkaart (tel. 0900-0980, gebruikelijke belkosten) of zelf blokkeren in je Mijn OV-chip account. Op ov-chipkaart.nl kun je ook meteen een vervangende kaart aanvragen. De vervangende persoonlijke OV-chipkaart wordt binnen ca. 6 werkdagen naar je huisadres gestuurd. Alle producten die je op de oude kaart had staan, dus ook eventueel GVB Flex, worden overgezet op de vervangende kaart. De kosten voor de vervangende kaart zijn voor eigen rekening.

Let op: vraag niet een nieuwe kaart aan want dan wordt je GVB Flex product niet overgezet op je nieuwe kaart. 

Bij een GVB Service & Tickets balie kun je laten controleren of je kaart echt defect is of dat er een andere reden is waarom je kaart het niet meer doet. Is je kaart echt defect, vraag dan via ov-chipkaart.nl een vervangende kaart aan. De vervangende persoonlijke OV-chipkaart wordt naar je huisadres gestuurd. Alle producten die je op de oude kaart had staan, dus ook eventueel GVB Flex, worden overgezet op de vervangende kaart.

Let op: vraag niet een nieuwe kaart aan want dan wordt je GVB Flex product niet overgezet op je nieuwe kaart.