Vragen over reiskosten en declaraties

Dat klopt. Wanneer je zonder saldo reist, betaal je achteraf pas voor je ritten met een maandelijkse factuur. Al je ritten worden in onze administratie geregistreerd en zijn in te zien in je MijnGVB account onder ‘reishistorie’.

Reistip: mocht je de GVB app nog niet hebben, zet die dan op je mobiele telefoon. Dan heb je onderweg altijd toegang tot je MijnGVB en dus ook inzage in je reishistorie.  

Nee, je hebt geen saldo nodig om te reizen met GVB Flex. Je kunt gewoon in- en uitchecken zoals je gewend bent. Maandelijks ontvang je achteraf de kosten voor je maandelijks vast bedrag en gemaakte ritten met eventuele kortingen. Kies je voor GVB Easy Flex of voor de andere Flex varianten zónder trein, dan heb je wél saldo nodig om met de trein te reizen.

Wanneer je ook in de trein wil reizen zonder saldo, is het belangrijk ‘trein' aan te zetten in combinatie met GVB Start Flex, Flex of Extra Flex. Reizen op rekening in de trein is met Easy Flex niet mogelijk.  

Nee, met GVB Flex ontvang je alleen korting op de saldo-reizen die je met GVB trams, (nacht)bussen en metro’s maakt.

Omdat je reist op rekening zie je tijdens het in- en uitchecken bij de poortjes en paaltjes niet hoeveel een rit kost. In je MijnGVB account zie je bij ‘mijn reishistorie’ een overzicht van je ritten en de betreffende kosten. Soms duurt het wat langer voordat ritten verwerkt zijn in de systemen. Kijk een weekje later of de ritten wel zichtbaar zijn.

In je MijnGVB account kun je via het menu ‘mijn reishistorie’ je ritten filteren en exporteren naar een Excel-bestand. 

Soms duurt het wat langer voordat ritten verwerkt zijn in de systemen. Kijk een weekje later of de ritten wel zichtbaar zijn. 

Als je met GVB Flex reist met de GVB nachtbus, krijg je afhankelijk van je Flex variant 10%, 20% of 40% korting op je nachtbusrit.

Let op: wanneer je overstapt tussen GVB nachtbussen, dan wordt bij het reizen met GVB Flex de overstap gezien als een nieuwe rit, waarvoor overstapkosten in rekening worden gebracht. Na ontvangst van de factuur, kan er 1 keer per maand een verzoek gedaan worden om de kosten voor de overstap(pen) terug te vragen. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice.

Goed om te weten: Het gratis product ‘Nachtbus Saldo’, dat een overstap tussen GVB nachtbussen kosteloos maakt bij het standaard reizen op saldo, werkt helaas niet in combinatie met GVB Flex.

GVB is niet verantwoordelijk voor de vertraging van ritten van andere vervoerders. We vragen je in dit geval contact op te nemen met de betreffende vervoerder.