Vragen over activeren 

Dit is alleen nodig als je online GVB Flex hebt besteld. GVB Flex activeer je door het product op je kaart te laden bij een automaat. Dus nadat je in de webshop of app je bestelling hebt gedaan, haal je GVB Flex op bij een automaat (je ontvangt hierover ook bericht per e-mail). Bij een automaat kies je hiervoor in het menu ‘ophalen bestelling’. Als je dit hebt gedaan, is het product geactiveerd. Wanneer je dit niet doet, wordt GVB Flex automatisch 14 dagen na de opgegeven ingangsdatum geannuleerd. Er wordt dan niets in rekening gebracht.

Je hebt tot 14 dagen na de opgegeven ingangsdatum de tijd om je bestelling op te halen. Hierna wordt je bestelling automatisch geannuleerd. Er wordt dan niets in rekening gebracht. Je kunt daarna opnieuw GVB Flex bestellen in onze webshop, app of bij één van onze vier Service & Tickets locaties.

Deze gaat in vanaf de ingangsdatum die je opgeeft tijdens je bestelling. Houd hier rekening mee met het moment dat je je GVB Flex product ophaalt bij een automaat en het op je kaart laadt. Haal je product op vóór de gekozen ingangsdatum en uiterlijk 14 kalenderdagen na de gekozen ingangsdatum van GVB Flex. De kosten voor je maandelijks vaste GVB Flex kosten worden afhankelijk van je opgegeven ingangsdatum naar verhouding in rekening gebracht.

Als je product niet uiterlijk 14 kalenderdagen na de gekozen ingangsdatum ophaalt, dan vervalt je bestelling automatisch en kun je GVB Flex niet meer ophalen bij een automaat.

Koop je je GVB Flex via een Service & Tickets balie, ook dan gaat je GVB Flex in vanaf de ingangsdatum die je opgeeft. De baliemedewerker zet echter je GVB Flex product direct op je OV-chipkaart, dus je hoeft niet meer naar de automaat.