Vragen over facturen en openstaande betalingen

Maandelijks ontvang je een bericht per e-mail dat je factuur klaar staat in je MijnGVB account onder menu ‘mijn facturen’. Hier vind je ook een overzicht van al je facturen. 

De vaste maandelijkse abonnementskosten worden in dezelfde maand (of volgende maand) gefactureerd. De kosten van de gemaakte ritten van de afgelopen maand, ontvang je de maand erna. Bijvoorbeeld op de factuur die je in juni ontvangt, vind je de maandelijkse vaste kosten voor GVB Flex voor juni en kosten van de gemaakte ritten in de maand mei.

Het vaste maandbedrag van de eerste maand wordt berekend over de periode ingangsdatum t/m eind van die maand. Dat kan dus een hele maand of een deel van de maand zijn. En dit bedrag plus de gemaakte reiskosten van die eerste maand worden gefactureerd de eerst volgende maand tezamen met de vaste abonnementskosten van de eerst volgende maand. We incasseren altijd rond de 25e van de maand.

Nee, hiervoor ontvang je per Flex product een aparte factuur.

Met vragen over bijvoorbeeld ritten op je GVB Flex factuur, kun je altijd bij onze Klantenservice terecht.

Nee, het is niet mogelijk om de incassodatum aan te passen. Deze is standaard rond de 25e van de maand. Enkele dagen hiervoor ontvang je per je e-mail de factuur met het bedrag dat wij gaan afschrijven. 

Klopt er iets niet op je GVB Flex factuur, dan kun je hierover contact opnemen met onze Klantenservice.

Nee, dat is niet mogelijk. Wanneer je vooraf betaald wil reizen, dan is een ander abonnement een optie of op saldo reizen. (zie andere reisproducten)

Nee, dat is niet mogelijk. Betalingen verlopen alleen via automatisch incasso of op aangeven van GVB via een overboeking.