Vragen over wijzigen of stopzetten

Wijzigingen kun je elk moment doorgeven via je MijnGVB account. Nadat je je reisproduct hebt geselecteerd kun je naar een andere variant (hoger of lager) wisselen. Tot de laatste dag van de maand kun je een wijziging aanvragen. De wijzigingen gaan altijd per de 1e van de maand in.

Kom je er niet uit via MijnGVB? Bij de Service & Tickets balie kunnen ze dit ook voor je regelen.  

Dit regel je eenvoudig in je MijnGVB account. Onder je GVB Flex product zet je ‘trein’ aan.

Let op: Je moet het product 'trein' activeren door het product op je kaart te laden bij een automaat. Doe dit op dezelfde dag van het 'aanzetten van trein' in je MijnGVB account. Bij de automaat kies je voor 'bestelling ophalen' en selecteer vervolgens het product ‘Reizen op rekening Trein’.

Kom je er niet uit via MijnGVB? Bij de Service & Tickets balie kunnen ze dit ook voor je regelen.   

Dit regel je eenvoudig in je MijnGVB account. Onder je GVB Flex product zet je ‘trein’ uit.

Let op: Je moet het product 'trein' deactiveren door de stopzetting op te halen bij een automaat. Doe dit op dezelfde dag van het 'uitzetten van trein' in je MijnGVB account. Bij de automaat kies je voor 'bestelling ophalen' en selecteer vervolgens het product ‘Reizen op rekening Trein’.
Kom je er niet uit via MijnGVB? Bij de Service & Tickets balie kunnen ze dit ook voor je regelen.   

Dit pas je eenvoudig aan in je MijnGVB account. Bij Klantenservice en de Service & Tickets balie kun ze je ook helpen, maar niet met het wijzigen van je naam, adres en bankgegevens.

Stopzetten kan binnen een maand na ingangsdatum van GVB Flex en na deze periode per de eerste van de volgende maand. Eerst vraag je een stopzetting aan in je MijnGVB account. Hierna staat het product ‘stopzetten’ klaar bij de automaat. Nadat je het ‘’stopzetten’’ hebt opgehaald bij de automaat, wordt GVB Flex gedeactiveerd en daarmee gestopt. Het kan zijn dat er nog een eindfactuur en automatisch incasso plaatsvindt na het stopzetten, voor de ritten in periode tot aan de stopzetting.

Belangrijk: wanneer je ’stopzetten’ niet tijdig (voor de datum van stopzetting) bij de automaat ophaalt, loopt GVB Flex door en daarmee ook je betalingsverplichting.

Kom je er niet uit via MijnGVB? Bij de Service & Tickets balie kunnen ze dit ook voor je regelen.   

Je kunt tot de datum waarop je stopzetting ingaat, deze ophalen bij een automaat. Doe je dit niet, dan kun je opnieuw de stopzetting aanvragen. Dit betekent wel dat er kosten in rekening worden gebracht tot de nieuwe stopzetdatum.

Het is niet mogelijk om GVB Flex te pauzeren. GVB Flex kan wel worden stopgezet. Bestel je GVB Flex opnieuw, dan wordt dit gezien als een nieuwe bestelling. Hierbij geldt opnieuw een periode van 1 maand waarin niet opgezegd kan worden.

Tip: Wanneer je een periode minder of geen gebruik gaat maken van het OV en je wilt GVB Flex niet stopzetten, dan kun je ook tijdelijk naar de voordeligste Flex variant wisselen.